meeting design

Meeting design: 3 voordelen van de 1% regel

Meeting Design

Doorloop het Event Canvas met je project team en kom tot een gedegen event concept.

Geregeld spreken wij  onze opdrachtgevers die graag hun event concept aanscherpen. Echter blijkt het  lastig te zijn, om intern een sessie met een team van 4-5 collega’s hier aan te besteden. Hieronder drie invalshoeken waarmee je je collega’s overtuigt om dit juist wél te doen.

1. Geen tijd
Stel je hebt een congres voor 200 deelnemers, dat 8 uur duurt, met reistijd komt dit neer op 10 uur per deelnemer. De totale tijdsinvestering van je deelnemers is daarmee 10 x 200 = 2.000 uur. Zou het dan fair zijn, als je 1% van die tijd investeert in het ontwikkelen van een concept, dat aansluit bij de behoeften van je deelnemers? Dat is dan 20 uur. Verdeeld over 5 collega, zou een dagdeel besteden aan meeting design, bijvoorbeeld met de #EventCanvas methode, zeker resultaat moeten geven.

2. Intern draagvlak
Doordat je de tijd krijgt om met meerdere collega’s aan het concept te werken, ontstaat er draagvlak bij dat hele team. Zij hebben namelijk allemaal meegedacht! Hierdoor staat het concept steviger; je kunt het onderbouwen, er wordt niet ‘halverwege’ nog aan gesleuteld. Een helder concept waar duidelijke keuzes zijn gemaakt, blijkt steeds weer, het meest succesvol. Dit in tegenstelling tot vele concepten waar compromissen de boventoon voeren.

3. Een grondige analyse van de stakeholders van je event, zorgt dat het concept aansluit bij de doelen van je organisatie en  dat het niet een ‘losse flodder’ is.

Meer leren over de #EventCanvas methode die handvatten biedt?
Kom 19 februari 2018 naar de EventCanvas Training in het Spant in Bussum.