Heart eyes komkommers

Het beste van 8 Komkommer columns, augustus 2013

Inspiratie, overpeinzingen, een vleugje humor, dit waren de ingrediënten van de 8 Komkommer Columns die deze zomer verschenen vanaf 1 juli tot en met augustus hebben 8 vakgenoten uit de event en congres branche hun inspiratie en tips gedeeld. Hieronder de ‘best of’ en de linkjes naar de complete columns. Geniet en tot volgende zomer!

1.Ticket to love voor congressen?!

http://www.events.nl/nieuws/komkommer-column-2013-marga-groot-zwaaftink-2fa6918e39ba6fdd.html

Marga Groot Zwaaftink congresbureau

Dromen realiseren op congressen kan! Het zou prachtig zijn als het lukt om de ratio én de emotie van onze deelnemers te raken!

Hier 3 tips:

  1. Deelnemers research: vraag wat er nodig is aan potentiële deelnemers, om ‘geraakt’ te worden. Wat maakt dat zij de motivatie op voelen laaien om zaken anders aan te pakken?
  2. Stel dezelfde vraag aan de sprekers die je belt en zorg dat ze het samen met jou als organisator benoemen: welke emotie gaat haar of zijn optreden losmaken?
  3. Bouw gerichte interactie in tussen de deelnemers zodat zij verhalen kunnen uitwisselen en reflectie mogelijk is. Dat vraagt een grondige voorbereiding met stellingen samen met de dagvoorzitter maar die tijdsinvestering komt er zeker uit!

 

2.De kortste weg naar talent

http://www.events.nl/nieuws/komkommer-column-2-de-kortste-weg-naar-talent-2fbbe76c39ae8182.html

Julia Wolff sprekersbureau

Een spreker zoeken, vinden en vastleggen, hier mijn drie tips:

  1. Zoek je een bepaalde persoon, inventariseer eerst waar je zijn/haar naam allemaal tegenkomt. Vaak wordt dan vanzelf duidelijk waar je (niet) moet zijn.  Joost Karhof op de site bij de Benga boys…? Zoek vooral nog even verder.
  2. Vraag je contactpersoon ALTIJD of zij rechtstreeks contact hebben met de presentator of spreker. Zo nee, vraag met wie ze wél spreken. Als dat een volgend bureau is, klop daar dan aan, zoek verder.
  3. Vraag je contactpersoon inzage in de opbouw van de gage: welk deel krijgt de presentator of spreker, en welk deel bestaat uit commissie(s)?

 

3. 4 social media tips die je niet moet geloven

http://www.events.nl/nieuws/komkommer-column-3-4-social-media-tips-die-je-niet-moet-geloven-2faa04c239b2437b.html

Remco Bron spreker als Social Media expert

  1. Je moet iedere dag iets plaatsen
  2. Alles is altijd meetbaar
  3. Je kan social media niet automatiseren
  4. Dit social media netwerk blijft bestaan
  5. Je moet trouwen met social medi

 

4. Techniek staat voor niks, totdat de techniek je in de steek laat

http://www.events.nl/nieuws/komkommer-column-4-techniek-staat-voor-niks-totdat-de-techniek-je-in-de-steek-laat-2eed61ef38fbdb16.html

Martijn van Riel AV specialist

  1. Grondige voorbereiding kost tijd maar levert tijd voor relaties op, hier mijn 3 tips:Betrek de techniekleverancier in een vroegtijdig stadium bij de organisatie van een evenement of concert
  2. De enige investering die u in het begin doet, is een investering in tijd om met elkaar te sparren of te brainstormen
  3. Als de techniek vlekkeloos verloopt, heeft u tijd voor uw relaties en is de sfeer top! Dat is het dubbel checken van te voren zeker waard!

 

5. Komkommertijd

http://www.events.nl/nieuws/komkommertijd-door-esther-jacobs-2ed30ceb392562e7.html

Esther Jacobs spreker

Als er verder geen ‘nieuws’ is, kan jouw verhaal dus juist onder de aandacht komen. Niet alleen in de media, maar ook bij potentiele opdrachtgevers die het verder eindelijk even ‘rustig’ hebben.

Serveer jouw verhaal voortaan dus op een aantrekkelijke manier op een onverwacht moment. Wie weet hapt jouw doelgroep wel gretig toe…

 

6. Samen staan wij sterk! Ook in komkommertijd?!

http://www.events.nl/nieuws/komkommer-column-samen-staan-wij-sterk-ook-in-komkommertijd–2ed6ab3a39296e8f.html

Jo Ann van Halderen event en congres locatie

Juist in deze tijd zie je dat mensen elkaar gaan opzoeken. En gebruiken juist de komkommertijd om tijd in elkaar te steken, te brainstormen en te kijken waar wij elkaar sterker kunnen maken.

Deze zomer heb ik veel van dit soort afspraken staan. Rode draad van de gesprekken; waar kunnen wij elkaar versterken. Omarm en benut dus juist de komkommertijd! Daar gaat u de rest van het jaar en daarna plezier van hebben!

 

7. De klant behandel je als koning

http://www.events.nl/nieuws/komkommer-column-de-klant-behandel-je-als-koning-2ed0dc8d3940e537.html

Eva Peek cateraar

De klant als koning behandelen kost minder energie als we dit als uitgangspunt nemen. Sterker nog het geeft energie. Een tevreden gast klaagt minder, dus ook al loop je hard voor hem of haar het maakt minder moe. En een tevreden gast spendeert vaak meer. En, nog belangrijker, komt terug. Service verlenen brengt dus letterlijk en figuurlijk geld op.

 

8. Kunnen we al inschrijven voor volgend jaar?

http://www.events.nl/nieuws/komkommer-column-kunnen-we-al-inschrijven-voor-volgend-jaar–2e7ad22c3797289b.html

Yvonne Kuypers congres organisator

Elk congres is anders en bij elk congres blijft het dé uitdaging om bezoekers te boeien en de inspiratie te geven die ze de volgende dag meteen kunnen toepassen. Dat betekent focus op het inhoudelijke programma. Ik geloof, dat de inhoud van het programma voor 80% bijdraagt aan het succes van een congres. Zeker bij een kritisch publiek. Liever investeren in een goede, aansprekende keynote, dan een extra koekje bij de koffie. En meer geld naar de workshops dan naar een luxe lunch.