deelnemerswerving

Deelnemerswerving: kies, en ze kiezen jou.

Doel: hulp bieden bij het keren van dalende deelnemersaantallen en succesvolle deelnemerswerving opzetten.

Regelmatig bijten wij onze tanden in het aanscherpen van het congres concept. In dit geval ging het om een internationale conferentie die tweemaal eerder plaatsvond. Het probleem waren de dalende deelnemersaantallen. Samen met de projectgroep, hebben we een grondige analyse gemaakt om de deelnemerswerving aan te scherpen. Dat leverde waardevolle verbetertips op met concrete actiepunten.

Te brede doelgroep
De grootste eye-opener was in dit geval de te brede doelgroep. Door in te zoomen op de twee belangrijkste doelgroepen ontstond focus. Met behulp van een empathy map werden de profielen van beiden heel secuur opgebouwd. Deze focus leidt tot:
– gerichte deelnemerswerving
– uitbouw van de adressen database
– en het binden van (marketing) partners aan het congres.

Analyse en meeting design
Mede door de hoge betrokkenheid van het congresteam vanuit de klant, lukte het ons om een waardevolle analyse te maken. Hiermee kon onze opdrachtgever het congres weer uitbouwen. Deze investering van een dag in meeting design, heeft de opdrachtgever nu al rendement opgeleverd in de vorm van meer internationale deelnemers.

Meer lezen
Klik hier of vraag onze checklist hier aan.